Makupalat

Eivät ole välipaloja, vaan palkkaa hyvästä toiminnasta.

Kaikkia herkkuja ei kannata antaa koiralle ihan ilmaisina välipaloina.
Makupaloilla kannattaa aina kouluttaa muutamia tottelevaisuusliikkeitä ja palkata hyvästä suorituksesta. Näin tulee herkutteluhetki käytettyä hyvin hyväksi ja saat koirasi kiinnostumaan itsestäsi ja sanoistasi.

Varsinaisessa tottelevaisuuskoulutuksessa makupalat tulee olla aina koiran parasta herkkua.
Usein nakit, lihapullat, broilerpyörykät tai juusto ovat toimineet parhaiten.
Koirien herkkuina myytävät "koiran keksit" ja muut "namupalat" eivät ole aina toimineet muiden koirien olessa lähettyvillä. Myöskään ihmisille tarkoitetut makeiset eivät ole kovinkaan hyviä palkitsemiseen soveltuvia makupaloja.

Makupaloina käytetyt herkut on hyvä aina paloitella valmiiksi sopivan kokoisiksi.
Isoille koirille riittä hyvin esim. nakista leikatut puolen sentin palat.
Pienelle koiralle voidaan tämäkin pala leikata vielä puoliksi.

Näin koira ei tule liian nopeasti kylläiseksi ja janoiseksi, vaan jaksaa hyvin suorittaa pidemmänkin koulutuksen.